Kanske inte så mystisk meteorit i peru orsakar rabalder.

Meteorit faller i peru och orsakar mystisk sjukdom.



Hittils har alltså , enligt sr.se, 600 människor som besökt den plats i Peru på de stora platåerna gränsande till Bolivia, där metoriten slog ned i förra veckan.
Det finns naturligtvis en hel massa teorier kring detta. Många av dem är svårsmälta och kanske inte så troliga. Att regeringar ligger bakom, alien-konspirationer osv.
Eller som det först påstods, att det skulle vara gaser från underjorden, nej det finner jag inte så högst troligt eftersom en meteorit egentligen bara "nuddar vid" jordskorpan.



Samtidigt är det ju så att vi inte vet vad för något rymden kan föra med sig till vär förhållandevis lilla planet, men att det skulle vara någon form utav utomjordiskt virus eller liknande... nja det är väl kanske inte heller så troligt.



Visst blir man fundersam, och ju mer jag nu tänker på det så tror jag mig ha funderat ut att teorierna att det var fosfor eller arsenik i jorden och att detta frigjordes när det började koka kanske verkar mest sannolik, om än lite tråkig.


Alla bilder © AP

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har i varje fall sett en utomjordning, eller märklig mutant, fri och ledig, och hans händer var stora som spadblad och var eg. utan fingrar, ändå körde han bil, och vinkade åt mig till råka på allt. Det var dock för några år sedan nu, innan denna imponerande grop. Hans polare gör nog sådana gropar rätt smärtfritt. För övrigt bra namn för en "politisk" blogg.